Click For English

Garanti Şartları

- Endeks Bilisim'in satmakta oldugu ürünler üretim, malzeme ve isçilik hatalarindan meydana gelebilecek arizalara karsi teslim tarihinden itibaren iki yil garantilidir. Bu tip arizalardan dolayi olusacak isçilik masrafi ve degistirilen parça bedeli talep edilmeksizin tamiri yapilacaktir.

- Endeks Bilisim'de ürün tamir süresi en fazla 20 is günüdür. Bu süre; ürünün, saticisi, bayi, acentasi, temsilciligi, ithalatçisi ve imalatçisindan birine teslim edildigi tarihten itibaren baslar. Ürünün, garanti süresi içerisinde arizalanmasi durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

- Garanti kapsami içerisindeki tamirat veya degisimlerde tüketici, istendigi takdirde garanti kartini göstermekle yükümlüdür.

- Ürünlerimizin garanti süresi dahilinde bir yil içinde ayni arizayi ikiden fazla tekrarlamasi veya farkli arizalarin dörtten fazla ortaya çikmasi sonucu, maldan yararlanamamanin süreklilik kazanmasi veya tamir için gereken azami sürenin asilmasi, servis istasyonunun mevcut olmamasi halinde, sirasiyla saticisi, bayi, acentasi, temsilciligi kanalinda raporla arizanin tamirinin mümkün bulunmadiginin belirlenmesi durumlarinda, ücretsiz olarak degistirme islemi yapilacaktir.

- Onarimlar Endeks Bilisim merkezinde yapilir. Sevkiyat masraflari tüketici tarafindan karsilanacaktir.

- Garanti kapsamindaki ürünlerde asagida belirtilen islemler uygulanir;

Gelen ürünler ilk olarak yetkili servislerine yönlendirilir

Onarimi mümkün olmayan durumlarda yenisi ile degistirilir.

Arizali degisiminde öncelikle RMA dönüsü ürünler kullanilir

Her model öncelikle birebir ayni modelle degistirilir

Arizali olarak gelen modelden stokta yoksa arizali ürün ayni markanin es deger kapasitesindeki baska bir ürünle degistirilir.

Stokta, arizali olarak gelen modelin ait oldugu markadan yoksa arizali ürün diger bir markanin esdeger kapasitesindeki bir ürünü ile degistirilebilir.

Stoktaki ürünler, arizali ürünü yukaridaki sartlardan herhangi birine uygun sekilde degistirmeyi saglayamiyorsa arizali ürün belli bir upgrade ücreti karsiligi stokta bulunan baska bir ürünle degistirilir veya Endeks BIlisim ' in belirledigi rayiç bedelden iade faturasi kesilmek suretiyle iade alinir(iade faturalarina kur bilgisi yazilmasi gereklidir).

- Hazirlanmis olan ürünler; kabul sirasinda verilen Ariza Fisi olamadan teslim edilmeyecektir. (Istanbul Firmalari) 

- Hiçbir kosulda irsaliyesiz (kargo ) ürün kabul edilmeyecektir.

- Servis tarafindan istenmedigi sürece ürünler kutulu/aparatli gönderilmemeli aksi takdirde yasanan sikintilarda sorumluluk kabul edilmeyecektir.

- Arizali olarak elden veya kargo ile yollanan tüm ürünler, gerekli tasima kosullarini yerine getirecektir. ( Antistatik koruyucu, baloncuklu poset ve kutu gibi...)

- Kargo ile gönderilen ürünlerin kargo ücreti gönderen tarafindan ödenecek, dönüs kargo ücreti Endeks Bilisim tarafindan ödenecektir. 

- Teknik servise gönderilen arizali ve degisim talepli ürünler aksi belirtilmedikçe iade faturasiyla birlikte gönderilmemelidir.

- Ürünün üzerinde ürüne ait okunabilir barkod seri numarasinin olmasi gerekmektedir. Olmadigi takdirde garanti kapsamina girmemektedir.

- Kargo ile gönderilen ürünlerde ürünlerin mutlaka sevk irsaliyesi ile gönderilmesi, gönderilen irsaliyede ürün seri/model /ariza bilgilerinin yazilmasi (örnk: ariza formu ) ve paket içerigiyle irsaliyede belirtilen ürünlerin uyusmasi gerekmektedir. Aksi takdirde kargo kabul edilmeyecektir.

- Arizali ürünler ile iade ürünler birlikte gönderilmemelidir. Beraber gönderilmesi durumunda zaman kaybina neden olmaktadir.

- Endeks Bilisim ürünleri ile birlikte verilen garanti belgesi'nin kullanilmasina 6502 sayili kanun ile bu kanuna dayanilarak düzenlenen TRKGM-95/116-117 sayili teblig uyarinca T.C. Sanayi veTicaret bakanligi, Tüketicinin ve Rekabetin Korunmasi Genel Müdürlügü tarafindan 24618 sayisi ile izin verilmistir. Endeks Bilisim kanun ve mevzuatin belirledigi yükümlülüklere uymayi kabul ve taahhüt etmektedir. 


Garanti Kapsami Disinda Kalan Durumlar;

- Ürünün kullanma kilavuzunda yer alan hususlara aykiri kullanilmasindan kaynaklanan arizalar garanti kapsami disindadir.

- Ürünle beraber kullanilan ve önerilenler disinda olan yazilim, donanim, arabirim aksesuar veya sarf malzemelerinden; yer degistirme, yanlis ve yetersiz bakim, kalibrasyon veya yanlis kullanimdan, mal için yayinlanan çevre spesifakasyonlarina aykiri isletimden, hava tesisatinin yetersizligi, malin asiri nemli veya sicak ortamda kullanilmasi, elektronik devrelere zararli, asindirici ortamda çalistirilmasindan; kaza, darbe elektrik, nakliyat, dogal afetlerden kaynaklanan, hasar ve arizalar sayilanlarla sinirli kalmamakla beraber ürün garanti kapsami disinda kalir.

- Ariza kabulü sirasinda yapilan genel incelemede ürünü garanti disi birakan bazi problemler anlasilamayabilir. Daha sonra teknik servis ekipmanlariyla yapilan ayrintili incelemede bu kusurlarin ortaya çikmasi durumunda ürün müsteriye geri iade edilir.

- Uygunsuz paketleme ve sagliksiz tasima sirasinda meydana gelen arizalar, ürünün herhangi bir yerinde ezik, vuruk, çizik fiziki hasarlar ürün garanti kapsami disinda birakir.

- Üründe çatlak ve kirik, ürün üzerindeki vidalarla oynama veya kayip, üzerindeki etiketin çikarilmasi, yirtilmasi, okunamaz sekilde olmasi, seri numarasinin degistirilmesi, yirtilmasi, okunamayacak sekilde olmasi  ve/veya ürünün üzerinde çikarilamayacak etiket yapistirmak veya sökülmüs etiketin kalintilari ürünü  garanti kapsami disinda birakir.
- Elektronik parçalarlarin kurcalanmasi, degistirilmesi, yanik ve isli yongalar, ürün üzerindeki herhangi bir parçanin zarar görmesi, ara kablolarin ters takilmasi, kirilmasi veya zarar görmesi ürünü garanti kapsami disinda birakir.

- Ürünün herhangi bir yerini boyamak ya da lekelemek, dogal afetlerden kaynaklanan hasarlar, asiri sicak, asiri soguk, rutubet, tozlanma ve korozyon, virüslerden olusan her türlü problemler, elektrik sebekelerinden dogan tüm arizalar, cihazlarda yüklü olan yazilimlarin bir sebeple silinmesi, ürüne ait olmayan / orijinal olmayan yazilim yüklenmesi, ürüne yanlis/ cihaza ait olmayan / orijinal olmayan bios ve Firmware yüklenmesi ürünü garanti kapsami disinda birakir.

- Garanti kapsami disindaki ürünlere yetkili servisin olanaklari içinde müsteri istegiyle ücretli müdahale edilir. Onarimi mümkün olmayan garanti disi ürünler müsteriye geri iade edilir.

- Endeks Bilisim'in onayi olmadan ürüne müdahale edilmesi, içten veya distan kurcalanmasi, tamir edilmeye çalisilmasi ve parça degistirilmesinden kaynaklanan hasar ve arizalar, yetkili olmayan bir servisin/satcinin/sahsin/kurulusun müdahale etmesi halinde olusabilecek arzalar garanti kapsami disinda kalir. Ürünlerin dis yüzeylerinin (kabin-kapak-ön panel) bozulmasi, kirilmasi, çizilmesi, zamanla ve kullanilma ile olusan eskime, yipranma, tozlanmanin yaratacagi arizalar garanti kapsami disindadir.

- Ürün üzerindeki orjinal seri numaralari, garanti etiketleri ve mühürlerin kaldirilmasi veya tahrip edilmesi durumlarinda, ürün, garanti kapsami disinda kalir. Ürünlerin tanitim veya kullanim kilavuzunda belirtilen disinda herhangi bir amaca uygun oldugu konusunda garanti verilmemektedir.”